Last but not least - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu Last but not least - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu

Last but not least

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Jip

09 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Sawadee kha!
En dan was er het laatste land; Thailand! Vietnam nog met een klapper afgesloten door mijn tas met pasport in de taxi te laten staan, gelukkig liep alles met een sisser af en kwam de taxi meneer na 1,5 terug! Dus toen kon de vlucht naar Thailand toch doorgaan!
Ik vloog op Thailand waarna ik aankwam in Bangkok, hier maar een nacht geweest en de volgende dag met de nachttrein naar Chiang Mai gegaan. En dat was nog best comfortabel ook! Heerlijk geslapen en de volgende ochtend kwam ik fris en fruitig aan in het hostel. Aangekomen in het hostel gelijk leuke mensen ontmoet en met hun richting een waterval gegaan. Het hostel was heel gezellig en sociaal waardoor vaak dingen met een heel groot deel van het hostel werden ondernomen zo heb ik in mijn dagen in Chiang Mai met een grote groep doorgebracht waarmee we allemaal leuke dingen deden. Op mijn tweede dag in Chiang Mai zijn we naar een canyon gegaan waar je van 8 meter en 15 meter kon springen. Bijna iedereen sprong van de 8 maar de 15 meter was toch voor iedereen te hoog. Elke avond gingen we richting de night market om heerlijk te eten! Voor een prikkie had je daar het meest lekkere eten, om het zelf ook onder de knie te krijgen zijn we de volgende dag met in totaal 9 mensen van het hostel een kookcursus gaan volgen. We hebben 3 gerechten gemaakt en het was heel leuk om te doen. Zo weet ik nu hoe ik Pad Thai moet maken (mijn meest gegeten gerecht in Thailand) en ook hebben we geleerd hoe je je eigen curry paste moet maken. Na ons helemaal rond gegeten te hebben gingen we weer terug naar het hostel. S middags nog wat rond gelopen in Chiang Mai en naar een heerlijke bakker geweest (als of we nog niet genoeg gegeten hadden). De dag daarna was het tijd voor een culturele dag en hebben we de hele dag tempels bekeken. De volgende dag was mijn laatste dag in Chiang Mai. Niet heel veel bijzonders gedaan maar wel naar de film geweest! Naar de nieuwe Jurrasic park in 4D (!). JA 4D dat is dus de pandadroom van de Efteling maar dan in de bioscoop, bewegende stoelen, water, wind en rook. Ook al was de film eigenlijk te eng voor mij, dat is niet heel moeilijk, was wel heel vet om meegemaakt te hebben. Ook spelen ze in Thailand het volkslied voordat de film begint en dan moet je dus even gaan staan met je hand op je borst.
De volgende dag was het tijd voor Pai, Pai is een klein chill dorpje nog iets noordelijker, na de busreis met 720 bochten te hebben overleefd het stadje met 2 jongens uit mijn hostel verkent en s avonds naar een hele chille bar geweest. De volgende dag achterop de scooter naar wat watervallen geweest (toch het scooter rijden maar aan andere mensen overgelaten). In Pai toch spijt gekregen dat ik niet naar een olifanten opvang in Chiang Mai was geweest dus besloten om terug te gaan en dit te doen.
Ja het was dan zo ver! Om 8 uur s ochtends werd ik door een busje opgehaald om naar de olifanten opvang te gaan. Eerst moesten we een inheems pakje aan zodat de olifanten ons zouden herkennen aan de geur en niet van ons zouden schikken. Na wat voer te hebben verzameld was het tijd om de olifanten eten te geven. In de opvangen waren 4 grote olifanten en een baby. Deze olifanten zijn gekocht van circussen of andere plekken waar ze slecht behandeld werden. In de opvang kunnen ze de rest van hun leven fijn leven:). Het was zo leuk om de olifanten eten te geven! Met hun lange slurven konden ze het eten perfect lokaliseren en schroomde zich dan ook niet om gewoon met hun slurf in je tas met eten te gaan! Nog een modderbad met de olifanten genomen waarin ze heel veel zand en modder op zichzelf deden en dan lekker gingen schuren. Heel grappig om te zien. Toen was het tijd voor lunch en na de lunch zijn we met de olifanten richting de rivier gaan lopen. Het is nogal een uitdaging om met de olifanten te lopen omdat ze gewoon de kant oplopen die zij willen en dat is niet altijd de kant waarheen ze moeten. En zie dan maar is een olifant weer op het goede pad te krijgen. Na een tijdje lopen toch bij de rivier aangekomen waarbij we samen gingen zwemmen en dat is best oppassen met die enorme poten van de olifanten die overal heen gaan. Maar wel echt super leuk!
Na nog lekker gedroomd te hebben van olifanten de volgende dag richting Chiang Rai vertrokken. Met twee Nederlandse meisjes de witte en de zwarte tempel verkent en wat rond gelopen. Chiang Rai is veel minder toeristisch dan alle andere plekken waar ik tot nu toe ben geweest in Thailand en dat was dan ook wel even lekker. Helaas begon ik ziek te worden en een beetje ziek werd later echt ziek. Ik had een flinke keel en oor ontsteking te pakken waar ik ook koorts van kreeg. Dus maar een dagje op bed liggen in Chiang Rai. De volgende dag moest ik echter vliegen naar Krabi. Eerst zou ik naar Bangkok vliegen en daarna naar Krabi een flinke trip dus. Na deze ervaring zou ik iedereen met koorts en een keelontsteking sterk afraden om te vliegen. Maar gelukkig heelhuids en een antibioticakuurtje rijker in Krabi (zuid-Thialand) aangekomen. De volgende was ik klaar met het ziek zijn en toen richting Railay beach geweest met meisjes uit mijn hostelkamer. Het is een heeel mooi strand! Helaas was het niet het beste om te doen voor mijn ziek zijn waardoor ik de volgende dag weer een dag in bed heb doorgebracht.
Het dagje in bed wierp zijn vruchten af en de volgende dag was ik genoeg aangesterkt om mijn tocht richting Koh Lanta te maken. Een eiland in de buurt van Krabi. Op Koh Lanta is het erg rustig vanwege het laagseizoen maar mijn hostel zat vol en was geweldig! Het was een soort grote boomhut. Alles was gemaakt van aangespoeld hout. Ze hadden er een hele chille plek van gemaakt en dat was dan ook wat je daar moest doen: chillen. Hele relaxte dagen gehad en ook nog een dag het eiland verkent achterop een scooter.
Na drie dagen ben ik richting Krabi gegaan omdat Julia die ik nog uit Vietnam kende daar zou zijn en met haar heb ik mijn laatste dagen in Thailand doorgebracht! Helaas viel het letterlijk allemaal een beetje in het water want we hadden heeeel veeel regen. Maar gelukkig hadden we het gezellig;).
Na nog 3 dagen in Krabi door te hebben gebracht was het tijd om richting Bangkok te vliegen. Helaas twee (goedkope) vliegtickets moeten kopen omdat ik op mijn eerste vliegticket mijn naam verkeerd had ingevuld waardoor ik Jip Jip heette. En de Airasia bureaucratie liet mij het niet meer veranderen. haha lekker dom. In Bangkok nog een fietstour gedaan, gezellig met drie gezinnen waardoor ik een beetje een vreemde eend in de bijt was maar dat maakte het niet minder leuk.

En dat was het dan het eind is aangebroken over een paar uur vlieg ik van Bangkok naar Amsterdam. Toch wel een beetje gek om weer huiswaarts te keren maar ook wel heel fijn. Ik heb 3 top maanden gehad! Eerst met Renske Myanmar ontdekt en terug in de tijd gegaan. Daarna samen gerelaxt in Cambodja. Toen kwam Vietnam wat toch wel mijn hoogtepunt was van deze reis waar ik onwijs genoten heb samen met Sarah en Julia. And last but not least in Thailand waar ik enorm veel leuke mensen heb ontmoet en ondanks het enorme toerisme een hele leuke tijd heb gehad!

Dit was mijn tweede grote reis en zeker niet mijn laatste maar nu ga ik eerst weer even van thuis genieten!

Heel veel liefs,
Jip

  • 09 Juli 2015 - 17:59

    Heleen:

    wat een gave reis! en voor morgen: welcome back!

  • 10 Juli 2015 - 13:40

    Roos:

    Waauw coole dingen! Het Gildehuis heeft je wel gemist Jip Jip! Dus bereid je maar voor om helemaal platgeknuffeld te worden. ^^ En ik wil ALLE foto's zien. :D

  • 11 Juli 2015 - 16:17

    Leen Vanhees:

    Wat een fijne reiservaringen! Leuk dat je een schitterende reis had!

    Tante Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jip

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1128
Totaal aantal bezoekers 14472

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

07 Januari 2011 - 30 Juni 2011

Down under

04 Mei 2011 - 01 Juni 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: