Aangekomen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: jipvanhees

Blijf op de hoogte en volg Jip

11 Januari 2011 | Australië, Brisbane

Ja hoor ik ben er! Het was me het reisje wel. Na een afscheid op schiphol van Renske, Karen, opa, oma, Stan, Wim en Heleen wat zwaarder viel dan verwacht ging in richting mijn eerste vlucht. Ik vloog eerst naar Londen maar door de zware mist had mijn vlucht nogal vertraging. Waardoor ik in Londen een flink sprintje moest trekken om mijn vliegtuig richting Singapore te halen. Gelukkig was ik precies op tijd en vlogen we ook nog redelijk optijd naar Singapore. Ik zat in het vliegtuig naast twee engelse jongens die vooral aan het slapen waren, dus op momenten dat ze even wakker waren zag ik mijn kans en kon ik snel naar de wc te gaan. In Singapore kwamen we op tijd aan (zelfs een beetje te vroeg). Ik had al snel mijn gate gevonden en na een uurtje wachten konden we na alle checks het vliegtuig in. Dit keer zat ik naast een aardig frans meisje wat ook in Australië ging studeren. Door het noodweer in Australië had deze vlucht voor de verandering erge vertraging en kwam ik bijna 2 uur later aan dan gepland. Na de douane te hebben getrotseert kon ik op zoek naar mijn bagage. Helaas ging dat niet zo makkelijk... Na een dik half uur in de rij kwam ik er achter dat mijn bagage nog steeds in Londen was. Ik kreeg een Qantas noodpakket en 100 dollar om de nacht door te komen. Daarna kon ik eindelijk op zoek naar mijn transfer die door mijn late aankomst al was vertrokken. Na een belletje wist ik dat ze binnen een uurtje weer terug zou zijn. naar een uurtje wachten kwam Pam me ophalen. Een hele aardige vrouw die me aan de koffie heeft gezet en me aardig wist op te vrolijken. Ik moest toen nog wachten op twee andere meisjes die zouden aan komen. Uiteindelijk kwam ik om 2 uur 's middags aan in mijn kamer. Na een belletje met het thuisfront heb ik gelijk mindel gebeld. ze was er binnen een minuut een heeft me gelijk aan een lekkere lunch gezet. Na een tochtje door de regen naar de supermarkt, wat hier trouwens niet zo als bij ons is maar meer zo als Amerika, ik verdwaal daar sowieso nog een keer. Hebben we thuis heerlijke lasagne gemaakt. Ik had niet zo honger maar het was toch fijn om iets anders dan vliegtuig eten te eten. Mindel was heel lief voor me en heeft me veel dingen geleend die ik door het missen van mijn tasje niet had. De volgende dag zijn we samen naar school gegaan met de bus.

Op school had ik eerst een introductie dag waar ze alles uit leggen. Ook moetsen we nog een speaking test doen om je niveau te bepalen. Ik zit nu in Upper Intermediate 3 wat ik toch een hele prestatie vind. Na school ben ik met 5 andere nieuwe studenten terug gegaan naar UniResort. We zijn samen nog wat gaan eten en even langs de supermarkt gegaan. Na aakomst in het UniResort ben ik gaan inchecken en internet gekocht. Helaas was mijn tas er toen nog niet maar ze wisten wel al dat mijn bagage in Brisbane was maar het moest nog hierheen komen en dat gaat hier op geheel eigen wijze, wat betekend lekker rustig. Gelukkig had ik mijn bagage voordat de receptie sloot en heb ik nu weer lekker schone kleren aan en mijn lenzen in. Ik ga nu naar school, maar eerst even kijken of Mindel weer beter is. Ik hoop het voor haar.

Heel veel liefs en dikke knuffels uit Oz!

  • 11 Januari 2011 - 07:13

    Suzanne Klaver:

    Hoi Jip,
    Met Sabine ook in Australie vond ik jouw blog ook snel. Hoop dat je niet teveel last hebt van de waterval daar. En dat Sabine volgende week gewoon bij je kan komen. Ik wens je een hele goede tijd daar en blijf jou ook een beetje volgen.

    Gr. Suzanne Klaver

  • 11 Januari 2011 - 10:13

    Patrick:

    hey Jippie, leuk om te lezen dat je al vermaakt daar aan de andere kant van het water. Nu je bagage niet meer kwijt maken he. Hopelijk heb je geen last van een jetlag na al dat vliegen, wachten en weer vliegen. En nu weer lekker naar school :)


  • 11 Januari 2011 - 17:18

    Leen Vanhees:

    Dag Jip

    Fijn dat je reis toch voorspoedig is verlopen. Niet teveel last van het regenweer? We hoorden vandaag dat Brisbane voor de helft zou ontruimd worden. Hopelijk hoor je tot de andere helft. Een vriend van Peter die 25 km van de oostkust meldde ons via skype dat men verwachtte dat de Brisbane buiten haar oevers zou treden. Afwachten maar.
    Stel het daar ondertussen wel en tot de volgende keer.

    Groetjes, ook van oom Peter

    Tante Leen

  • 12 Januari 2011 - 12:11

    Kim Jansen:

    Lieve Jip, wat een hele happening was het voor jou zeg om in Australië te komen maar ik ben blij dat het na veel wachten, rennen, vliegen, een te late bagage toch gelukt is om je daar een beetje te settelen in het verre Australië. Veel succes op school! X

  • 12 Januari 2011 - 12:37

    Opa En Oma Rijnkels:

    Lieve Jip,
    Wat heb je veel beleefd in korte tijd. Dat hadden we niet kunnen denken toen we je uitzwaaiden. Het avontuur is nog niet voorbij begrijpen we. We hoorden dat jullie je goed gewapend hebben voor e.v. noodgevallen. De australian open bezoeken is wel weer een high-light. We hopen dat we snel eens kunnen Skypen, vandaag 12 jan. lukte het niet.
    Kus, opa en oma

  • 12 Januari 2011 - 19:21

    Heleen:

    wat een leuk verhaal! we want more!

  • 13 Januari 2011 - 21:57

    Renate:

    Hallo Jip,
    Even een bericht van de overbuurvrouw.
    Ik wil je heel veel plezier wensen daar in Australie en ik zal geregeld even kijken wat je allemaal aan het meemaken bent

    groetjes Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Down under

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

The end.

20 Juni 2011

Blue Mountains en wc's schoonmaken

10 Juni 2011

Back in Australia

30 Mei 2011

Laatste stukje New Zeeland

18 Mei 2011

Still havin' fun
Jip

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 14484

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

07 Januari 2011 - 30 Juni 2011

Down under

04 Mei 2011 - 01 Juni 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: