Back in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu Back in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu

Back in Australia

Door: jipvanhees

Blijf op de hoogte en volg Jip

10 Juni 2011 | Australië, Sydney

Lieve allemaal!
Ja hoor in ben weer terug in Oz! Na nog 2 daagjes in Auckland die niet heel spectaculair waren maar uiteindelijk toch best leuk vloog ik vanaf auckland airport richting melbourne. Mooi record gevestigd van 5 uur te vroeg op een vliegveld zijn. Het is nu officieel ik ben een nerd met vluchten, ik wil gewoon zeker zijn dat ik ze niet mis, haha.. ieder z'n ding. Na een goede film in het vliegtuig er al weer uit. In melbourne aangekomen ging het een stuk sneller om door alle pasport checks te komen, dus al snel in de bus en de tram waar laura mij stond op te wachten. Super leuk om haar weer te zien! Bij laura aangekomen gelijk gedocuht en toen uitgegaan voor een drankje om bij te kletsen. De volgende dag een lekker rustig dagje in melbourne, ik vertrok richting base backpackers omdat ik niet meer bij laura kon blijven wegens een strenge huisbaas. Eigenlijk kan ik Melbourne heel snel samenvatten, veel gelachen, weinig touristen stuff gedaan omdat ik al eerder in melbourne was dus alles wat ik moest zien had ik al allemaal gezien. vooral veel opgetrokken met Laura en haar huis genootjes. En naturlijk omdat zij inmiddels "locals" zijn geworden in melbourne hebben zij mij ingeweid in het uitgaansleven van het "echte" melbourne. Allemaal heeel leuk! Wegens te kort aan cijfers op mijn bankrekening sneller door naar sydney. Heerlijk 12 uur in een nachtbus. Gelukkig was mijn buurvrouw een lief meisje die het niet heel erg vond dat ik in mijn slaap prongelijk op haar schouder ben gaan liggen. Haha, jaa je doet rare dingen in je slaap. Rond 8 uur kwam ik aan in Sydney en met GRATIS (backpackers houden van dit woord) vervoer richting Base Backpackers daar aangekomen zei de receptie mevrouw dat ik niet moest gaan slapen maar mee moest gaan met een gratis stadswandeling. Ja ik hoor jullie al lachen Jip doet een stadswandeling. ja heel grappig maar ik heb het toch echt gedaan. En het was nog leuk ook. Met een groepje backpackers en een lichtelijk enthousiaste gisd die door al zijn enthousiasme an 5 minuten zijn stem al kwijt was. Dolle boel dus! Langs alle hoogte punten van sydney geweest zo als het welbekende Opera house en de Harbor bridge. En het was nog mooi ook! Mijn gids had allemaal leuke low budget tips, zoals als je geen tour door het opera huis kan betalen, ga er dan naar de wc. Zie je het toch en je betaald niets. dit advies heb ik dan ook maar opgevolgd en heerlijk naar de wc geweest in het opera huis! voor noppes! heel stiekem ben ik zelfs twee keer geweest. 's avonds met mijn ierse roommate naar de lichtshow geweest die op dit moment in sydney is. De volgende dag, het moet niet veel gekker worden, weeer door sydney gewandeld. Sydney blijft me verbazen, overal is weer wat moois en lichtelijks ouds te zien. De volgende dag HEUL lang uitgeslapen. Even voor tussen door ik zit in Base in room 307 and it rocks. Haha het is een hele leuke kamer met alleen maar leuke mensen dus het meeste doe ik met hun, door mijn slaapgedrag wordt ik inmiddels sleepy genoemd. weer verder dus die dag eigenlijk alleen geluncht en daarna met mijn kamergenootjes de square tower opgeweest voor een heel mooi uitzicht over auckland. 's avonds Alina weer gezien waar mee ik samen mijn appartement deelde in Brisbane dus dat was weer een leuk avondje! De volgende dag samen met 2 kamergenootjes richting Bondi beach geweest. Leuk om het een keer in het echt gezien te hebben in plaats van op tv. het was alleen nogal leeg aangezien het het nu winter is. Daarna met de hele kamer (aangezien ik ofcourse in de goedkoopste kamer zit bestaat mij kamer uit 10 personen) uitgeweest. Hele leuke avond met z'n allen gehad, vandaag uitrusten en daarna 3 ieren die net in australie zijn aangekomen inweiden in Goon, wijn uit een doos. Ik blijf nog even heel hard genieten in Sydney wat niet heel moeilijk is! op zondag ga ik door naar Katoomba klein plaatsje in de Blue mountains daar ga ik in een Backpackers werken voor 2 weken. En daarna is het al weer tij om terug naar brisbane te reizen en terug te vliegen naar huis. Het gaat allemaal zo snel nou.. echt heel gek! maar ik blijf nog even genieten. Zie jullie allemaal heel snel! Dikke kusss!

  • 10 Juni 2011 - 06:47

    Suzanne Klaver:

    Nou Jip, nog even genieten hoor.
    Sabine zit hier alweer helemaal in het Culemborgse gebeuren met gemengde gevoelens! Dat gaat heel snel!
    Veel plezier nog!

    Gr. Suzanne

  • 10 Juni 2011 - 07:26

    Irene:

    ha jip,

    Geniet nog maar lekker van de winter aldaar, rosie was verbaasd dat je haar niet ontmoet had he? hier leven we naar de zomer toe en naar je terugkeer natuurlijk. mindel is hier hard aan het werk om 20 juni naar italie te gaan, ook weer leuk!
    groeten en werk ze nog aldaar, zorg maar dat je in brisbane niet te laat bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down under

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

The end.

20 Juni 2011

Blue Mountains en wc's schoonmaken

10 Juni 2011

Back in Australia

30 Mei 2011

Laatste stukje New Zeeland

18 Mei 2011

Still havin' fun
Jip

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 14508

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

07 Januari 2011 - 30 Juni 2011

Down under

04 Mei 2011 - 01 Juni 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: