Still havin' fun - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu Still havin' fun - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu

Still havin' fun

Door: jipvanhees

Blijf op de hoogte en volg Jip

18 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Liebe freunden,
Hier is weer een verslagje uit het ooh zo mooie New zealanddd! Ik was gebleven bij Taupo. De ochtend dat we Taupo verlieten reden we richting river valley onder weg was het tijd voor een pittige wandeling van 2 uur dwars door lord of the rings natuur naar een water val. Het weer werkte alleeen niet helemaal mee het het regende dus pijpenstelen, vlak voor de wandeling waar ik niet echt naar uit keek, zoals velen van jullie weten ben ik niet echt een wandelfreak, kwam Rachel met het prachtige idee omdat tussen de groep uit te sneaken en lekker 2 uur warme chocolade melk te gaan drinken. Dus helaas van de mooie waterval, maar die zijn hier toch genoeg. Na nog de gewoonlijke stop in bij een supermarkt die wordt aangewezen door de buschauffeur, waar iedereen dan ook braaf naar binnen gaat kwamen we aan in River Valley. River Valley is een gat, het enige wat ik er eigelijk heb gezien is wel geteld 1 huis. Het lag super mooi langs een beek en omringd door heuvels. We hebben de hele avond doorgebracht met ze alle in de woonkamer met openhaard onder het genot van een heerlijk biertje! Super gezellige en knusse avond waarna ik heerlijk mijn 6 persoonskamer in kon rollen. Helaas was niet iedereen zo gelukkig als ik was aangezien de meeste verbleven in de 32 persoons kamer. het waren 2 mega stapelbedden. In elk stapelbed gingen 16 mensen, hilarisch gebeuren, vooral als er een spin ontdenkt wordt en de vrouwelijke helft van de dorm de mannen aanwijzen om de spin te verwijderen maar die eigenlijk ook de ballen niet hebben om de nieuw zeelandse spinnen te lijf te gaan, waarna een medewerker van River Valley moest komen om iedereen te redden van de spin. De volgende ochtend was het tijd om weer is een beetje actief te doen. Om 9 uur stond er een yoga sessie op het programma, na 2 weken werken op een yoga retreat vond ik het toch tijd worden om echt wat yoga te doen, en het was ook nog leuk ook! Rond een uurtje of 1 wanneer de paardrijders en de rafters terug waren vervolgde we de reis naar Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland. We kwamen laat in de avond aan en zouden de volgende ochtend om 7 uur weer vertrekken. Aangezien ik toch iets meer van Wellington wilden zien besloot ik samen met Lizzie om uit de bus te gaan en de volgende bus 2 dagen later te nemen. Was toch best een moeilijke beslissing omdat ik absoluut mijn busje niet wilde verlaten. Maarja je kan niet altijd achter iedereen blijven aanreizen.
Die avond hebben we nog een super leuke laatste avond gehad in de bar van het hostel, dat was een zeer goed afscheid. De volgende ochtend heerlijk uitgeslapen en daarna met Lizzie richting de botanic gardens gegaan met de Cable car, lichtelijk weg geblazen door de harde wind maar Wellington heeft niets voor niets de bijnaam windy city. Volgende dag weer heeeerlijk uitgeslapen en daarna naar te papa geweest een mega groot en gratis museum, lijkt een beetje op naturalis. Na een gezellig avond ons bedje in om de volgende ochtend om 7 uur te verschijnen om de ferrie te halen. Van wellington vertrokken we richting Nelson het schijnt een hele mooie overtocht te zijn maar aangezien het slecht weer was en heeeel vroeg heb ik in de 3 uur overtocht vooral geslapen onder het motto ik moet toch nog een keer terug. Ik kwam in een nieuwe bus samen met Lizzie, maar de bus was niets aan en de bus chauffeur was ook shit gelukkig gingen we maar 1 dag met die bus. In nelson aangekomen film gekeken en de hele avond gekaart. De volgende dag heeerlijk tot 12 uur uitgeslapen daarna lekker in het zonnetje gelegen en met een groep naar het centrum van nieuw zeeland gelopen. Weer een avondje gekaart en film gekeken. En toen was het weer tijd om mijn tas in te pakken om verder te reizen naar westport. Onze tweede nieuwe bus was super leuk en gezellig met een hele leuke vrouw als buschauffeur. Westport was verder niet echt iets te doen was meer een stop onderweg. Toch nog een hele gezellige avond gehad met de nieuwe groep.
De volgende dag was het tijd voor lake Mahinapua en the poobar iets waar velen de hele reis naar uitkijken het is een hostel speciaal voor kiwi expierence in de middle of nowhere met Lez als hoofd van alles, Lez is 87 en nog spring levend. Hij gaat nog springend en vloekend door het leven. In the poobar is kiwi expierence thema feest. Wij hadden het thema P-Party. Je costuum moest dus beginnen met een P, de meest leuke creaties kwamen voorbij, ik kwam lichtelijk saai in mijn Pyjama maar wel een hele leuke met kikkers. Super leuke avond, zwaaar genoten. De volgende ochtend werden alle katerhoofdjes om half 10 weer verzameld om naar franz josef te reizen. Stilste busreis ooit! Franz Josef is een klein plaatsje bij de fox glacier de 5 na grootste glacier van Nieuw Zeeland. Na een goede nachtrust was het tijd voor een fullday hike op de glacier! Een van de mooiste dingen die ik in mijn leven heb gedaan! Zwaar genoten! Door spleten over bruggen en door gaten, helemaal geweldig! Nu heel erg moe en pijnlijke knieen, maar dat was het helemaal waard! Morgen richting wanaka, geen idee wat daar te doen is maar daarna richting Queenstown waar een bungee jump staat te wachten en een boottocht naar milford sound! Heb d'r zin an!
Dus snel meer! Hele dikke kussen!
p.s. foto's staan op facebook!


  • 18 Mei 2011 - 09:57

    Heleen:

    fox glacier: wauwww! en dat terwijl wij gewoon aan het werk zijn.... en dan moet het hoogtepunt nog komen!

  • 18 Mei 2011 - 20:03

    Kim Jansen:

    Lieverd!
    Wou je nog even kwijt dat ik het super vond nog een kaartje van je gehad te hebben op mijn verjaardag (beetje een late medendeling maar liever laat dan nooit!)
    Las net in je vorige blog dat je een maandje eerder thuis komt! Wel jammer dat het geld op is maar vind het wel fijn dat je weer thuis komt! Heb je wel gemist op mijn verjaardag hoor! De thuiskomst datum heb ik genoteerd! Maar voor nu moet je nog maar even lekker gaan genieten van alles daar!
    En dan hoop ik een diploma op zak te hebben als je terug komt!
    XxXx

  • 18 Mei 2011 - 21:47

    Mindel:

    Klinkt allemaal super leuk! dikke kus terug en je bent alweer bijna terug, time flys bye

  • 18 Mei 2011 - 21:49

    Mindel:

    Dat is grappig kim jansen:P Lijkt nogal veel op kim jensen uit Brisbane ooh jip je moet trouwens ff wat weten over pedro als je het niet al wist hij is zit momenteel in het gekke huis... Lang verhaal vertel het je nog wel kim weet alles... xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Down under

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

The end.

20 Juni 2011

Blue Mountains en wc's schoonmaken

10 Juni 2011

Back in Australia

30 Mei 2011

Laatste stukje New Zeeland

18 Mei 2011

Still havin' fun
Jip

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 14513

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

07 Januari 2011 - 30 Juni 2011

Down under

04 Mei 2011 - 01 Juni 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: