Blue Mountains en wc's schoonmaken - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu Blue Mountains en wc's schoonmaken - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu

Blue Mountains en wc's schoonmaken

Door: jipvanhees

Blijf op de hoogte en volg Jip

20 Juni 2011 | Australië, Katoomba

Lieve allemaal,
Ja hoor daar is ie weer! Een nieuw reisverslag! Ik ben inmiddels in Katoomba een klein dorpje midden in de blue mountains. Maar is zal eerst nog even het einde van mijn Sydney avontuur vertellen.
Eigenlijk bestond het einde van Sydney uit drinken, slapen en lekker lullen over niets. Meestal kwamen Freya, een engels meisje die eigenlijk maar één nacht op onze kamer heeft geslapen en daarna naar een huis van een vriend ging. Maar ze vond onze kamer zo leuk dat ze elke dag langs kwam en eigenlijk ook atlijd stiekem op onze kamer sliep. Maar goed, ik redde het met Freya toch minstens wel 1 keer per dag uit het hostel voor een toeristische atractie. De jongens gingen alleen het hostel uit voor irish breakfast of bier. Het was dus een super tijd in sydney en was dus ook niet heel blij om sydney te verlaten. Toch met een lach weggegaan aangezien de 3 ieren me als een idioot stonden uit te zwaaien wat leuke blikken wan voorbijgangers opleverde. Na 2 uur in de trein kwam ik aan in Katoomba.

Zoals ik al zei is het een klein dorpje in het midden van de blue mountains. Blue mountains is een natuurgebied dicht bij sydney waardoor het een heel druk bezocht natuurgebied is. Ik ga daar werken in een heel schattig hostel. de basis kleuren zijn groen, geel en paars en overal zijn freubels en kussens. Heel schattig dus! Het enige minpunt is dat australiërs zijn vergeten hun huizen te isoleren. Best raar want het is hier midden in de bergen en dus KOUD. En het is hier winter dus het is overdag rond de 5-10 graden. Zonder isolatie en centrale verwarming is dat best koud! Zeg maar heeel koud. maar goed dat betekend wel dat iedereen goed ingepakt rond de openhaard zit. Ik werk hier de ochtend shift van 7.30 tot 11.00. Wat inhoud dat ik heerlijk de badkamers schoonmaak, het ontbijt klaar zet, bedden opmaak en alles schoon houd. Ik ben hier dus echt aan het shinen met al mijn schoonmaak skills.. haha maar goed het is 3,5 uur per dag dus makkelijk vol te houden. in het begin was het heeel slecht weer dus heb ik geen stap buiten de deur gezet behalve 1 keer voor boodschappen, en toen kwam ik al doorweekt terug. Gelukkig verblijven er erg leuke mensen in het hostel dus ik vermaak me wel. En aangezien de eerste die ik ontmoette hier iers was voelde ik me gelijk thuis!

ik slaap in een dorm met 7 bedden maar er zijn er meestal maar 4 bezet, door 3 meisjes die hier wonen en ik. dus het is meer onze kamer, wat je ook kan zien aan de troep die we hebben verspreid door de kamer. Ik ben gister voor het eerst naar de three sisters geweest. 'de toeristische atractie van de blue mountains' 3 rotsen die volgens de aborional verhalen zussen zijn. Het verhaal is indrukwekkender dan de 3 rotsen maar heb blijft mooi. Ik heb zelfs een 2 uur duurende wandeling gemaakt wat ik nogal een prestatie vond. Zaterdag was Winter Magic Festival, een heel groot festival in katoomba om te vieren dat de winter begint. het is wat je wil vieren maar het was wel erg leuk! samen met mensen van mijn hostel er heen geweest. De helft van de mensen is verkleed en er zijn heel veel kraampjes met vanalles en nog wat! Erg geslaagde dag dus!

Al een avond mee op sleeptouw genomen in het "uitgaansleven" van katoomba. Ik zal het zo zeggen het is niet spetterend maar het was wel heel gezellig!

Ik ben hier nu een week en blijf hier nog een weekje om vervolgens een moster tocht naar brisbane te ondernemen en vervolgens naar huis te vliegen, volgens mij heb ik dit al een keer gezegt maar het blijft heeeeel raar.

Ik spreek jullie allemaal over 11 dagen! heeeleee dikke kus uit het koude Katoomba!

  • 20 Juni 2011 - 10:59

    Irene:

    net mindel en ilse afgezet die voor tien dagen naar het warme italie gaan, hier is get nu ook regen en slecht weer! alvast een hele goede reis en een goed afscheid van Australie gewenst!


  • 20 Juni 2011 - 12:19

    Heleen:

    zorg dat je die schoonmaak-skills mee naar huis neemt. daar kunnen we hier nog veel plezier van hebben! we tellen de dagen af tot 30 juni, mooi weer is al besteld!

  • 25 Juni 2011 - 15:40

    Oma En Opa:

    Hier is het herfstachtig. Maar van hard poetsen wordt je warm.Tot de dertigste

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Katoomba

Down under

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

The end.

20 Juni 2011

Blue Mountains en wc's schoonmaken

10 Juni 2011

Back in Australia

30 Mei 2011

Laatste stukje New Zeeland

18 Mei 2011

Still havin' fun
Jip

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 14507

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

07 Januari 2011 - 30 Juni 2011

Down under

04 Mei 2011 - 01 Juni 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: