Laatste stukje New Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu Laatste stukje New Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu

Laatste stukje New Zeeland

Door: jipvanhees

Blijf op de hoogte en volg Jip

30 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal,
Het is weer tijd voor een blog, en niet zo maar 1 maar de laatste uit New Zealand! Ik was gebleven in Wanaka. Wanaka is een leuk klein ski dorpje. Ik denk dat het super leuk is in de winter maar nu was het vooral schattig maar niet heel veel te doen. Heerlijk 's avonds met een groep currie gemaakt en daarna ouderwets geskypt en gekaart. De volgende ochtend was het dan eindelijk tijd voor Queenstown! Qeenstown is DE stad van het zuidereiland, met zijn 20.000 inwonders is het kleiner dan houten maar party en adreline hoofstad van New Zeeland. Maar eerst onderweg nog langs puzzle world. Het schijnt nogal een ding te zijn in New Zealand dus kan natuurlijk niet weg gaan zonder dat te bezoeken. veel gelachen in rare illusie kamers en lang rond gedoold met Lizzie in de 3D maze. Daarna door gereden richting Queenstown eerste stop was de eerste bungeejump plek in de wereld die ik even oversloeg aangezien de gene die ik wilde gaan doen bijna 100 meter hoger is. Om maar even op te scheppen. Een aantal van onze bus gingen springen was leuk om mijn voorland te zien! Daarna was het eindelijk tijd om Queenstown in te gaan! Een super leuk schattig dorpje, voor de houten kenners het hele centrum is ongeveer even groot als het oude drop maar er zijn ongeveer 200 cafeetjes en restaurantjes in gepropt. Die avond was het dan ook tijd voor een leuk avondje uitgaan met de hele bus. Ik heb me goed ingehouden die avond want ik wilde niet mijn bungeejump van de volgende dag verpesten. Maar alsnog met z'n allen een goed feestje er van gemaakt. De volgende ochtend was het dan zo ver bungeejump stond voor de deur. Om 2 uur 's middags moest ik verzamelen in de bungeejump winkel. Ik was samen met Erika en Nikki van mijn bus. En ik was NOGAl zenuwachtig. We werden met een busje naar de bungeejump plek gereden. Daar aangekomen bleek het platform tussen tewee bergen te hangen. heeel fijn, niet eens springen van een brug maar van een wiebelig hutje aan touwtjes. Na de tocht naar het platvrom te hebben overleefd was het dan zover, en ik was ook nog is de eerste die moest.. Uiteindelijk ben ik daar zwaar dankbaar voor maar toen even niet. ik stond letterlijk te trillen op mijn beentjes aangezien ik net de 150 meter diepe afgrond had gezien. Het ging allemaal zo snel, mijn voeten werden vast gebonden en toen naar het platvorm schuiven, wanhopig probeerde ik nog de man vast te grijpen die mijn naar het platvorm begeleide maar het was te laat, er moest toch echt gesprongen worden.. En toen de bungee man aftelde dacht aaah fack it ik spring gewoon. Ik weet niet waar dat van daan kwam ik denk van mijn diep weggestopte dapperheid maar het was er! ik SPRONG de diepte in en niet een lullig wijven sprongetje maar armen gesprijd en benen recht. Het was zo onwerkelijk voor 2 sec denk je dat je dood gaat maar daarna is het puur genieten. je springt 134 meter met een 8 sec vrije val. niet te geloven hoe vet! bij de tweede bounce omhoog moet je aan een touwtje bij je voeten trekken zodat je voeten worden los gekoppeld en je vast zit aan je middel zodat je niet onderste boven terug omhoog moet. aangezien deze bungeejump te hoog is om je naar beneden te laten. Gelukkig kon ik het touwtje vinden en ging ik zitten terug naar boven toen genietend van de diepte waar is net in was gesprongen. Vele konden het touwtje wegens tril verscheinselen niet vinden dus die gingen of z'n kop weer naar boven. Er waren ook 2 meisjes die niet sprongen dus ik was heel blij dat ik als eerste was zodat ik niet naar hun angst hoefde te kijken. Daarna helemaal hyperactief van alle adrenaline en na dat dat weg was storte ik in net als Erika het kost zo veel energie om bang te zijn dat we na een filmpje al om 11 uur in ons bedje lagen klaar voor een nachtje lang slapen!

Helaas was het niet heeeel lang want de wekker ging weer om 7 uur omdat de trip naar Milford Sound stond te wachten. Milford Sound zij een fjorden, het is nummer 1 wat je moet bezeoeken in new zeeland. Iedereen zegt dat het heel mooi is. Ik weet het niet want ik heb er eingelijk geen drol van gezien omdat het zo'n slecht weer was. het was verder wel en gezellige dag en een zeepaardje gezien, jaaa dat kan niet iedereen zeggen.

's avonds weer uitweest met een groep mensen weer een super leuke avond, volgende dag heerlijk tot 2 uur uitgeslapen en daarna een beetje rond gehobbeld en een heerlijke Ferg Burger gegeten, de beste burgers ter wereld, en nee ik lieg niet. Toen weer een avondje uit om mijn laatste avond in Qeeunstown te vieren. En weeeer een geslaagde avond. De volgende ochtend helaas weer vroeg de bus in voor een heeele lange reis richting kaikoura. Maar eerst nog afscheid genomen van Erika waar ik bijna een week mee op getroken was. toen was het tijd voor een 12 uur lange busreis aangezien ik Chrischurch oversloeg vanwege de aardbeving die daar geweest is. Het hele centrum is nog steeds afgesloten dus ze raden heel erg af om daar te verblijven. dus lekker lang slapen in de bus. Laat in Kaikoura aangekomen en toen een heerlijk maaltje gemaakt met Lizzie. Gezellig avond gehad met de eerste twee nederlander is mijn bus. De volgende dag was het weer tijd voor Wellington ik zou eigenlijk maar 1 nachtje blijven maar Ellie en Nicole wisten me te overtuigen om met hun 3 nachten te blijven. Waar ik ze uiteindelijk geeeeen spijt van heb gehad. Nicole wist met haar flirt technieken aan te pappen bij de receptie jongen en bezorgde ons in plaats van een stinkende 10 bed kamer een 6 persoons kamer waar alleen wij in waren waar een dubbel bed in was (natuurlijk voor jip) en een eigen badkamer, we waren DOL gelukkig. Daarna nog leuke avonden gehad met de mensen die in het hostel werkte. Na 3 relaxde en leuke dagen Wellington door naar Taupo. waar Nicole, Lizzie en ik een topmaatlijd hebben gemaakt en wijn hebben gedronken. Later nog uitgeweest. weer een geslaagd avondje. Helaas was dat echt de laatste avond van lizzie en mij, ik heb met lizzie 4 weken samen gereisd dus we kende elkaar inmiddels wel! Na een afscheid was het voor mij nicole en ellie tijd om naar auckland te vertrekken. Ik Auckland aangekomen, mij eindpunt, 's avonds heerlijk uiteten geweest met Nicole en Ellie aangezien het onze laatste avond samen was en hun laatste avond in New Zealand. Een super leuke avond gehad helaas was het vanmorgen tijd voor mijn laatste afscheid, viel toch een stukje zwaarder dan verwacht aangezien het toch duidelijk was dat kiwi experience voor mij voor bij is. het was zo'n geweldige tijd. Ik heb een super leuke maand gehad, geen moment alleen geweest altijd omringt door rare engelsen met rare plannen. Het was zo mooi, gezellig, grappig, raar en vooral onvergetelijk. Ik ben nu nog alleen over in Auckland het is zo raar om weer alleen te zijn. Gelukkig op woensdag naar Melbourne waar ik Laura (jaaa ook engels) weer zien die ik eerder in Australie heb ontmoet. Dus daar kijk ik naar uit! Ik heb vandaag heeeerlijk na 5 maanden mijn haar geknipt, cadeautje van het thuisfront. Het voelt zo geod om geen dode klont haar te voelen. Dat was het dan voor de Nieuw Zeeland blog ik spreek jullie allemaal weer in Australie!
Dikkeee kus!

  • 30 Mei 2011 - 18:22

    Heleen:

    alleen al bij het lezen van je avonturen krijgt een mens buikpijn! wat heerlijk voor je dat je weer een coupe in je haar hebt zitten. geniet van je laatste dagje nz en goede reis richting melbourne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Down under

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

The end.

20 Juni 2011

Blue Mountains en wc's schoonmaken

10 Juni 2011

Back in Australia

30 Mei 2011

Laatste stukje New Zeeland

18 Mei 2011

Still havin' fun
Jip

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 14511

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

07 Januari 2011 - 30 Juni 2011

Down under

04 Mei 2011 - 01 Juni 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: