Whitsundays en dokters - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu Whitsundays en dokters - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu

Whitsundays en dokters

Door: jipvanhees

Blijf op de hoogte en volg Jip

25 Februari 2011 | Australië, Brisbane

Liebe freunden!

Het is weer tijd voor een verslagjeee! Vorig weekend zijn Mindel en ik naar de whitsundays geweest zoals ik al aankondigde. Op vrijdag vertrokken we veeeeelste vroeg naar het vliegveld aangezien onze vlucht al om 7.40 vertrok. Op het vliegveld aangekomen even snel ontbeten en toen het vliegtuig in richting Mackay. Na ander half uur vliegen was de bestemming al bereikt en kwamen we in het "bruisende" Mackay aan. In mackay konden we pas om 6 uur 's avonds met de bus richting Airlie beach waar ons hostel was. Het enige wat er in Mackay was, was een Coles (supermakt) en een bioscoop, dus toen zijn we maar naar 2 films gegaan. Kings speach (waaronder ik mijn slaap heb ingehaald) en Black swan die toch meer thriller bleek te zijn dan we dachten. Na de films snel wat gegeten en eindelijk op naar Airlie beach. Aangekomen in het hostel zijn we gelijk als een blok in slaap gevallen wat niet heel erg was want de volgende ochtend werden we om 7.10 verwacht voor onze boottocht. Met de boot gingen varen richting het rif. Daar aangekomen kon je snorkelen of duiken. Aangezien duiken mijn bugdet niet helemaal toe laat heb ik gekozen voor snorkelen, en dat super! Overal vissen in de raarste kleuren en het rif is ook heel mooi! Mindel had helaas een beginde blaas ontsteking dus die heeft niet volop kunnen genieten.

Terug in het hostel zijn we airlie beach ingelopen en wat gaan eten. Waar ik eindelijk pasta pesto kon eten wat ik toch wel begon te missen! Na daar gezellig wat gegeten en gedronken te hebben met wat australiërs is Mindel naar bed gegaan vanwege de blaasontsteking en ben ik nog uitgeweest met wat kamergenoten. Na een geslaagde avond/nacht was 6 uur opstaan toch wel erg vroeg. Deze keer gingen we met een zeilboot langs alle eilanden van de withsundays varen. Het was een hele leuke dag, je kon lekker voor op de boot op een soort trampolines liggen. Waar je ook goed kon slapen. Wat ik helaas heb gedaan en daarna als een garnaaltje van de boot kwam. We zijn naar White Heaven Beach geweest de naam zegt niets verkeerd. Het is het witste strand dat ik ooit heb gezien, en het helderste water. Vanaf het strand konden we een kleine haai en een mega rog zien. Terug van de tocht zijn we weer wat gaan eten en drinken en daarna nog een hele avond bij een nederlandse jongen gezeten die voor 5 maanden stage in Airlie beach loopt. Maandag moesten we helaas weer terug naar huis:(. Met mindel ging het ook steeds slechter en we zijn uiteindelijk nog naar een dokter in Mackay gegeweest die mindel haar antibiotica kuur heeft gegeven. Daarna nog heel lang gewacht op het vliegveld aangezien Brisbane een storm had. Met Mindel ging het steeds slechter en we waren bijna het vliegtuig uitgezet omdat ze dachten dat Mindel niet instaat was op te vliegen. Gelukkig ging het snel wat beter en heeft mindel de vlucht goed overleefd. Toen het vliegtuig uit, ik met alle tassen en mindel in een rolstoel. Nog steeds vind ik het jammer dat daar geen foto van is, aangezien het een erg hilarisch gezicht moet zijn geweest.

Terug thuis ging het nog niet echt beter met mindel en ben ik 's nachts nog opgestaan om d'r te helpen. De volgende dag bleek er nog steeds niet veel verbetering in te zitten. We kwamen via de dokter in nederland er achter dat ze de verkeerde medicijnen had en daarom is er 's avonds nog een dokter nog een dokter naar uni resort gekomen. Die heeft mindel nieuwe medicijnen gegeven. De volgende dag leek het beter te gaan, maar 's nachts is ging het weer mis en is ze samen met Aurelie naar het ziekenhuis geweest, gelukkig hoefde ze niet te blijven maar heeft ze een flinke dosis morfine en nu de echte goede medicijnen gekregen. Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter!

Ik hou jullie op de hoogteee!

kusjes uit Oz!

• 25 Februari 2011 - 17:52

Hennie En Paul:

Fijn dat je zo genoten hebt. Jammer dat Mindel ziek is geworden. Lief dat je zo goed voor Mindel hebt gezorgd. Verpleegkunde nog wat voor jou of medicijnen studeren? Dikke kus.

• 27 Februari 2011 - 22:23

Heleen:

nou jip, jij bent van alle markten thuis. ik had inderdaad heel graag een foto van jullie willen zien op het vliegveld. buurman en buurman..... ben nu al benieuwd naar je verslag van je 60 km voettocht!!

• 28 Februari 2011 - 20:50

Moeder Van Ap.:

Schaattt..!
    Leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt! We missen je wel hoor!.. Liep vandaag nog met michelle door de hema waar we allemaal jip en janneke spullen zagen:(..
    Hoe gaat t met Ap? Voelt hij zich al thuis?
    Nou doe hem maar de groetjes en geef hem maar een dikke knuffel!
    liefs.

• 08 Maart 2011 - 21:48

Irene:

hoi jip,

leuk je verslagen te lezen en heel fijn te weten dat je zo goed voormindel hebt gezorgd. nog maar een paar dagen he en dan komt mindel weer terug naar nederland, zal wel even wennen zijn, maar ik dnek da thet snel genoeg went. Wat zijn jou verdere plannen? hier alweer de laatste avond carnaval..kom je volgend jaar weer hier vieren? Groetjes irene