En er was weer internet - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu En er was weer internet - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu

En er was weer internet

Door: jipvanhees

Blijf op de hoogte en volg Jip

15 Januari 2011 | Australië, Brisbane

Helloooo,
Toen ik hier aankwam had ik een mooi warm paradijs in gedachten. Maar dat is toch net iets anders gelopen. Mijn tweede dag op school was een erg regenachtige dag. Toen ik eindelijk op school aankwam gelukkig met mindels paraplu heb ik wel geteld 20 minuten les gehad toen we naar huis werden gestuurd omdat er een overstromings alarm was. Zelf had ik weinig in de gaten. Ik liep terug naar de bus toen mindel mij belde, die nog thuis was omdat ze ziek was, of het goed met me ging en of ik nog terug kon komen. Het enige wat ik zag was hele volle bussen en meer had ik niet door. Nadat ik en wat klasgenoten ons in de bus hadden gepropt konden we op weg naar huis. Wat erg makkelijk ging. In de supermarkt aangekomen toch maar wat extra eten ingeslagen. Toen ik aankwam op mindels kamer zag ik pas op tv hoe erg het was. Daarom zijn we 's avonds nog wat extra eten gaan halen. De supermarkt was zo'n raar gezicht alle schappen met brood, water en toilletpapier(!?) waren compleet geplunderd. De volgende dag was er geen school door de overstromingen. Mijn school ligt in West End vlak bij de rivier het is compleet overstroomt, dat konden we zien door de fantastische technologie van tegenwoordig dus alles staat op facebook. Waar ik woon was helemaal niets aan de hand, het was zelfs lekker weer en onze dagen bestonden meer uit uitslapen, shoppen, eten en feesten. Wat niet erg vervelend was. Het enige wat een een tijdje niet hebben gehad was internet.
Gister zijn Mindel en ik naar de stad gegaan om te kijken hoe erg het was. Het was best shocking. Overal lag een vieze, gladde en stinkende laag modder op de grond. toen we bij onze school aankwamen was het heel raar om ze zien, alles was weg en vies, het water heeft tot 1/3 van de muur gestaan. Voor de school lag een hoge berg met allemaal boeken en andere verdronke spullen, er werd ons verteld dat we de volgende dag konden komen helpen met schoonmaken.

Dus vandaag gingen we op pad om te helpen, eerst opende we een zoektocht naar laarzen, maar ze waren overal uitverkocht. Toen zijn we op 3 dollar schoenen gegaan die prima waren. Na ons tochtje met de bus (die nu trouwens gratis zijn) kwamen we aan bij de school en hebben we veel dingen schoon gemaakt zoals kasten, planken, bestek, mappen en veel meer. De school is in een korte tijd weer meer "normaal" geworden. Als ik het moeilijk voor mij om te zeggen wat normaal is want eigenlijk is het enige beeld wat ik nu van Brisbane niet echt het juiste omdat het ik het bijna alleen maar in regen of overstroomd heb gezien.

Maandag hebben we sowieso weer school, het is alleen nog niet zeker of we ook echt les hebben want dat hangt af of er weer stroom is maar anders hebben we een activiteit buiten school. Ik ga nu even mijn eerste wasje draaien(!) dus ik hoop dat ik morgen ook nog normale kleren heb. Haha, nog heel erg bedankt voor de leuke berichtjes die jullie achter laten, het is heel leuk om te lezen, dus blijf posten!

liefs en kusjes uit het weer zonnige en warme Austaliaa!

  • 15 Januari 2011 - 09:18

    Kim Jansen:

    Ow jeetje wat erg zeg! Vind het zo'n raar idee dat jij daar bij die overstromingen allemaal in de buurt in. Echt raar lijkt het me om te zien dat je school half ondergelopen in geweest en dat je er dan gaat helpen om de zooi weer op te ruimen. Vind het echt knap van je! Hopelijk gaat het vanaf nu beter met de overstromingen en zul je er minder last van hebben! X Kim

  • 15 Januari 2011 - 09:58

    Suzanne Klaver:

    Wat een tegenslag, wel bijzonder dat je het allemaal meemaakt. Jammer dat sabine nu niet deze week bij je kan komen, maar waarschijnlijk gaat het nog wel later gebeuren. Succes met alles!

  • 15 Januari 2011 - 10:35

    Heleen:

    zo, nu zijn ook je facebookloze collega's van ah ook weer bijgepraat ;-)

  • 15 Januari 2011 - 13:20

    Oma En Opa Rijnkels:

    Lieve Jip, Blij dat het weer wat normaler wordt. Prettig dat je nu de gelegenheid krijgt om je omgeving te leren kennen. Het zal nog wel even duren voor je het normale Brisbane kunt zien. Hardstikke goed dat je meegeholpen hebt de stinkrommel op te ruimen. Blij dat jullie er zo goed af zijn gekomen. Door je verslag zijn we nu weer goed op de hoogte. Lieve groeten van oma en opa

  • 15 Januari 2011 - 20:59

    Wim Vanhees:

    Zo maak je nog eens wat mee... Goed bezig. Top dat jullie geholpen hebben. Wat een verhaal!

  • 16 Januari 2011 - 15:50

    Deb.:

    Chicka bonita! Ik heb je weer gemist hoor gister op de broodafdeling.. Wat bizar om dit mee te maken, helemaal aan t begin van je reis! Succes in de stank en hou Ap droog! Take care! Kussie

  • 19 Januari 2011 - 09:37

    Daniëlle:

    hee mop!
    Vervelend joh:(
    maarja je wou ervaringen op doen en veel dingen leren van deze omgeving enso haha.. Zo kun je het ook een beetje zien!
    ik mis je wel hoor mop.
    xxx

  • 26 Januari 2011 - 10:17

    Johannahö:

    ik heb van Paul gehoord wat je allemaal aan het ondernemen bent!
    Gezellig! Ik volg je met plezier! joh.Hö.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Down under

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

The end.

20 Juni 2011

Blue Mountains en wc's schoonmaken

10 Juni 2011

Back in Australia

30 Mei 2011

Laatste stukje New Zeeland

18 Mei 2011

Still havin' fun
Jip

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 14487

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

07 Januari 2011 - 30 Juni 2011

Down under

04 Mei 2011 - 01 Juni 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: