Stradbroke Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu Stradbroke Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu

Stradbroke Island

Door: jipvanhees

Blijf op de hoogte en volg Jip

20 Januari 2011 | Australië, Brisbane

Hi mates!

Het "normale" leven is inmiddels weer een beetje begonnen. Dinsdag was de school weer open. Maar omdat er nog steeds geen stroom op school is is er dus ook geen airco, wat hier wel een vereiste is. Daarom hoef je die hele week niet naar school maar mag het wel. Ook omdat leerlingen die in de andere residentie Urbanest verblijven nog zijn geëvacueerd. Maandag ben ik naar school gegaan eerst outdoor education, nu weet ik alles over Australian football. haha daarna had ik een lange break en Mindel was klaar dus toen zijn we even boodschappen gaan doen. Na ons rondje door de stad moest ik weer aan de bak, biddend dat ik geen les zou hebben in de school aangezien het echt kookend heet daar was. Gelukkig mocht ik naar een gebouw dichtbij waar we wel airco. Daar had ik general english. We moesten met iedereen uit de klas praten over je grootste talent, aangezien ik mijn grootste talent nog niet echt heb ondekt heb ik maar over mijn fantastische hockey talent gepraat. Daarna snel naar huis en douchen, want mindel had heeeerlijk voor me gekookt. Toch fijn dat als je thuis komt dat er dan al eten is! De volgende dag zijn we naar Stradbrook Island gegaan aangezien het op school niet te overleven is zonder airco en de klassen bijna te klein zijn om les te geven omdat niemand komt. Dus inplaats van school leker naar Stradbroke Island. Eerst met de bus naar Southbank waar de trein gaat naar Cleveland, we zaten in nogal een slome trein, zal wel australisch zijn, kwamen we na driekwartier aan in Cleveland waar we de ferry namen naar Stradbroke Island. Aangezien mindel en ik ons fantastisch hadden voorbereid..... haha zijn we maar twee meisjes gevolgd die wel wisten waar ze heen moesten, dus daar ook nog met de bus. Na ons tripje kwamen we aan op het mooiste strand wat ik ooit heb gezien, wat niet zo heel moeilijk is want het nederlandse strand is nou niet overweldigend mooi. We probeerde te zwemmen, maar dat was niet echt mogelijk met de vele kwallen, dus na 5 minuten in de zee en een kwallenbeet rijker zijn we maar op het strand gaan liggen. Na een heerlijk dutje zijn we wat gaan eten, en het er daarna eraf gaan trainen met een mooie wandeling langs het eiland. Toen ons tripje weer terug, toen we terug kwamen in brisbane bleek het de hele dag geregent te hebben dus we hadden een goede keus gemaakt! 's avonds nog even wat gedronken bij de bovenburen van mindel.

Ik spreek jullie weer snel! Veel liefs,

  • 20 Januari 2011 - 16:23

    Kimmie:

    Jipperd,
    Wat fijn om ook weer eens een foto van jou voorbij te zien komen! Have fun op school, hopelijk op de locatie met airco!

  • 20 Januari 2011 - 17:08

    Heleen:

    ja zo kun je de winter ook doorkomen! wat een heerlijke plaatjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Down under

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

The end.

20 Juni 2011

Blue Mountains en wc's schoonmaken

10 Juni 2011

Back in Australia

30 Mei 2011

Laatste stukje New Zeeland

18 Mei 2011

Still havin' fun
Jip

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 14520

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

07 Januari 2011 - 30 Juni 2011

Down under

04 Mei 2011 - 01 Juni 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: