Melbourne - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: jipvanhees

Blijf op de hoogte en volg Jip

28 Januari 2011 | Australië, Brisbane

liebe freunden!

Het is weer tijd voor een blogje! Op zaterdag 22 januari vertrokken Mindel, Marianne en ik naar Melbourne. In Melbourne konden we logeren bij familie van Mindel. Wat het nou precies van Mindel is zijn we nog niet helemaal achter maar het is iets van haar achter oudoom, of gewone oom, maar in ieder geval waren ze zo lief om ons in huis te nemen. Na twee uur vliegen met tiger Airlines (geen aanrader) kwamen we aan in het een stuk koelere Melbourne. We werden opgehaald door Albert die ons naar hun huis bracht, hun huis ligt in Sunburry dicht bij Melbourne. Na een lekker kopje thee kwam Roseanne ons ophalen om uit te gaan. Roseanne is de dochter van Albert en Becky. We waren van plan om naar PJ O'Brien's een irish pub maar toen we naar binnen wilde gaan werden we getuigen van een heftig auto ongeluk waarvan Mindel alles had gezien, dus na 1,5 buiten gestaan te hebben konden we PJ O'Brien's niet meer gratis in dus gingen de dutchies naar het casino, het casino was me een belevenis. Niet zo zeer het casino op zich zelf maar de mensen die daar rond lopen. Omdat er ook clubs in het casino zijn liep iedereen er nog al opgedost bij. En dan niet zo als wij kennen. Het is hier geen probleem dat je wat steviger bent, want je propt je zelf toch gewoon in maatje 36. Wat er echt niet uit ziet. Hoe ze het doen weet ik niet maar de jurkjes zitten hier zo strak dat overal de vetrolletjes er onder uit komen. Dus die shock te boven te zijn gekomen hebben we nog naar het vuur buiten gekeken, wat heel mooi was. De volgende ochtend gingen we vroeg met de trein richting Melbourne, wat hier voor een dag kaart maar 3 dollar koste omdat het zondag was, moeten ze in Brisbane ook maar gaan invoeren.

Melbourne staat bij ons bekend al KOUD, dat was wat Mindel had meegemaakt toen ze er eerder was maar dat was niet het geval toen we bij de Australian open aankwamen. Zonder zonnebrand begonnen we aan een "junioren" game. Halver wegen ben ik toch maar zonnebrand gaan kopen, maar toen was het kwaad al geschiet, we waren alle 3 lobsters geworden. Na nog wat wedstrijden gekeken te hebben, hebben Mindel en Marianne een kaartje gekocht voor de wedstrijd van Federer, maar aangezien 90 dollar net iets boven mijn studenten budget ligt heb ik het op een scherm gekeken. Toen Federer natuurlijk gewonnen had zijn we richting de stad gelopen om uiteindelijk wat te gaan eten bij pancake paradise. We komen natuurlijk wel uit Nederland.

Op maandag zijn we na heerlijk uitgeslapen te hebben naar de Melbourne zoo gegaan. Maar aangezien we nogal een rare weg naar de Zoo hebben genomen kwamen we daar pas om 15.00 aan. Dus na een snel rondje door een hele mooie dierentuin en eindelijk koala's gezien te hebben, Kangaroos had ik al een keer in het wild gespot maar Koala's nog niet. Zijn we via de goede weg terug gegaan naar de stad en hebben we wat gegeten in lygon street, wat een straat is met allemaal Italiaans eten. De Italianen hebben daar de gewoonte om je in hun restaurant te praten, als je eerst een beetje weigert bieden ze je allemaal gratis dingen aan, maar we hadden zo’n honger dat we gelijk zijn gaan zitten als makke lammetjes, dus gratis drinken zat er niet in. Het eten was heerlijk, dus wel het goede restaurant gekozen. Met ronde buikjes zijn we weer terug gegaan en heeerlijk geslapen!

De volgende dag zijn we naar de stad gegaan, om wat te shoppen en naar de grote victoria markt waar we dan echt eindelijk Nederlandse kaaaaaas hebben gevonden. Want de kaas hier is niet te eten. Toen terug om becky's verjaardag te vieren. Hun klein kinderen waren er en Rosaenne met ze alle hebben we hamburgers gegeten en een mega partypopper laten afgaan. Na het eten zijn we samen met Rosaenne nog een keer naar het casino en nu om te gokken. We hadden allemaal 20 dollar van Albert gekregen. Uiteindelijk hebben we er 3,5 uur mee kunnen gokken, en natuurlijk niets gewonnen maar wel heerlijk gegokt.

De volgende ochtend was het Australia Day dus vroeg er uit om naar een “big”breaky te gaan. Dus om 7 uur de trein al genomen met de hele familie en wij. Uiteindelijk was het heel rustig omdat het regende. Omdat er niemand anders was zijn wel heel vaak geïnterviewd door chanel 9 en chanel 10. En we waren dus zelfs te zien op tv! Ik heb de linken staan op mijn facebook maar volgens mij kunnen jullie die niet zien. In de middag zijn we weer richting huis gegaan en toen weer een heerlijk tochtje met tiger Airlines. Terug thuis kon Hameed ons gelukkig ophalen waardoor we niet meer een hele terug tocht met trein en bus hoefde te maken.
Donderdag weer naar school geweest en ’s avonds hadden we het welkom feestje voor alle nieuwe studenten, wat nu pas is omdat het was uitgesteld door de overstromingen. Het was een goed feestje en dat kon je vanmorgen goed bij iedereen zien.

Morgen gaan Mindel, Tale, Andrea, Caroline en ik voor het weekend naar Noosa, dus dat beloofd nog meer goede verhalen.

Liefs en een dikke knuffel!!!

• 28 Januari 2011 - 08:38

Karen:

Nice dat je naar Melbourne bent geweest! lijkt mij wel echt vet om een keer bij de Australian open te zijn geweest! Zo een lobster verhaal komt me bekend voor! hahhha

Spreek je snel!

Liefs!

• 28 Januari 2011 - 09:51

Daisy:

Hallo ik woon momenteel in Melbourne ben op zoek naar iemand die mijn twee kaartjes -ground tickets- wil overnemen voor de Australian Open. Ik heb tegoedbonnen ter waarde van 60,- au dollar. Zelf ben ik al geweest, helaas hebben twee andere afgezegd. Je mag ze overnemen voor 50% van de prijs! Je kunt de bonnen inwisselen op Federetion Square waar ticketek een kantoortje heeft. Interesse? mail me dan even cadeau@hotmail.nl.
    Groet Daisy

• 28 Januari 2011 - 21:26

Heleen:

zo grappig om je op de australische tv te zien!