Laatste weken in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu Laatste weken in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu

Laatste weken in Brisbane

Door: jipvanhees

Blijf op de hoogte en volg Jip

27 April 2011 | Australië, Brisbane

Liebe Freunden,
Hier komt ie dan inhaal blog 2. Ik met mijn goede gedrag al de helft op mijn laptopje geschreven toen ik geen internet had. Maar nu heeft mijn laptop het ineens begeven (aaaaaargh) dus moet ik maar weer helemaal opnieuw beginnen. Maar goed, alles voor de blogs.
De week na de hike was het dan zo ver, mindel zou vertrekken. Na twee maanden samen geweest te zijn toch wel heel moeilijk. Een week met veel afscheidsfeestjes ging er aan vooraf. Maar naar de leuke feestweek was het dan toch zo ver. Er moest afscheid genomen worden, en niet alleen van Mindel maar het was het einde van het semester dus erg gingen heel veel studenten weer terug naar huis. Ik ben met mindel mee geweest naar het vliegveld, de avond naar haar vertrek toch nog maar wat gedronken wat eindigde in een heel festijn met drinken op mindel. Uiteindlijk toch nog een hele hilarische avond. De week daarna kwam op woensdag Laura Smorgenburg langs waar ik mee op school heb gezeten. Zij is in australie aan het rondreizen en die kwam een dag en een nachtje langs. Nachtje alleen kwam Sabine langs voor 4 nachjes. Een super tijd. Weer lekker nederlands gelult en samen lekker lui geweest en gegeten. Leuk spaans avondje gehad en samen naar Dream world geweest. Een atractiepark in de Goldcoast. Super leuke dag en vooral heel hard gelachen om Sabine's foto skills!
Het weekend daarna weer de normale feest routine en naar het strand geweest. Beetje winderig maar wel heel leuk en gezellig. Toen brak toch uiteindelijk echt mijn laatste week aan. Nog een dagje school geskipt om naar Movie world te gaan. Maar diploma was toch al bijna binnen. Uit eindelijk ben ik met mijn engels best wel om hoog gegaan en voor mijn cambrigde test had ik advanced dus ik ben blij. Voelde wel heel gek om na 3 maanden alles ineens te moeten verlaten. Het was echt mijn huisje geworden. Ik zou op zondag vertrekken naar een wwoof plek. Dat zijn boederijen in waar je 4 uur per dag kan werken en dan krijg je je accomodatie en je eten. Mijn plek was een yoga retreat midden in het regenwoud. ik moest zondag morgen al om 6 uur weg om mijn trein van 7 uur te halen. Na een goede reis en een toch wel te zware backpack kwam ik aan in Kyogle. Ik dacht dat dat een grote plaats was aangezien dat de dichts bijzijnde plaats is met een supermarkt en treinstation. maar dat was het dus niet, wel geteld 1 straat en 1 supermarkt en zo dichtbij was het niet het was een ritje van 35 km over een onverharde weg naar hun plek. Daar aangekomen kwam ik al snel tot de conclusie dat ik in de middle of nowhere aangekomen was. Geen bereik op mijn telefoon en geen internet. Terug naar de basics dus. Ik verbleef in een huis speciaal voor wwoofers. De vorige dag was er New Zeelandse vrouw aangekomen van rond de 60, Allison en een engels meisje van 21, Laura.
Het was toch wel even moeilijk om van het studentenleven gelijk naar een heel rustig leven te gaan. Gelukkig kon ik het gelijk heel goed met Laura en Allison vinden en ook de familie was heel leuk. Tony en Irma runde de plek en hebben twee super schattige kinderen van 3 en 1,5. Hayden en Josh. Het werk bestond vaak uit bedden opmaken in de gastenverblijven, schoonmaken, koken, op de kinderen letten en soms wieden.. Best oke dus. Avonde vulde Laura ik altijd met heel veel films. Allison was dan meestal al naar bed want die volgde het ritme van de zon. Het was een super aardige vrouw maar wel een beetje vreemd, ze dacht dat de wereld in 2012 zou eindigen en zag allemaal geesten. We lieten d'r altijd maar gewoon praten want je kon d'r toch niet van gedachten veranderen. Eigenlik was mijn plan om 3 weken te blijven maar ik had al snel door dat ik dat niet vol ging houden. Toen kwamen Laura en ik op het idee om samen richting Fraser Island te reizen. En zo gezegt zo gedaan na 10 dagen op de boederij had ik het gezien en vertrok ik samen met Laura richting Fraser island.

Zo dit is wel weer genoeg voor deze keer, volgende keer meer over Fraser Island en mijn verdere avonturen.

Take care!
Liefs, Jip

  • 28 April 2011 - 07:19

    Irene:

    hoi jip,

    blij weer je even op skype te hebben gezien en heel leuk om je verhalen te lezen...Alvast een hele fijne verjaardag gewenst!

  • 01 Mei 2011 - 20:59

    Kim Jansen:

    Lieve Jip!
    Leuk zeg dat je Laura en Sabine nog hebt ontmoet daar down under!
    Ik hoop dat je nog een leuke tijd tegemoet gaat daar!!!!
    GEFELICITEERD met de diploma van engels dan!! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Down under

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

The end.

20 Juni 2011

Blue Mountains en wc's schoonmaken

10 Juni 2011

Back in Australia

30 Mei 2011

Laatste stukje New Zeeland

18 Mei 2011

Still havin' fun
Jip

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 14515

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

07 Januari 2011 - 30 Juni 2011

Down under

04 Mei 2011 - 01 Juni 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: