Kiwi's en bussen - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu Kiwi's en bussen - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu

Kiwi's en bussen

Door: jipvanhees

Blijf op de hoogte en volg Jip

08 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve allemaal,
Ik heb besloten mijn inhaalslag later te gaan maken, dus ik ga gelijk maar even over naar het heden. Ja hoor ik ben er in NIEUW ZEELAND. Ik doe de kiwi experience, een bus die je door heel Nieuw Zeeland rijdt. Ik zit met 40 jonge mensen in de bus bijna allemaal uit de UK. Allemaal super gezellig, iedereen praat met elkaar. Tijdens het reizen met de bus stoppen we regelmatig, voor een "fijne" wandeling of als er iets te zien is. Via in kiwi experience kan je allemaal activiteiten doen met korting en zij regelen alles voor je. Dus dat is allemaal lekker makkelijk. De hostel kan je ook allemaal via de bus regelen dus dat betekend dat je altijd met mensen van de bus. Dolle boel dus. Op de eerste dag werd ik opgehaald voor mijn hostel door de bus. De bus zat de eerste dag gelijk al helemaal vol. we reden eerst naar een uitkijk punt waar je heel Auckland van kan zien. Daarna hebben we een pittige wandeling maar met mooi uitzicht gedaan. Hoogte punt van de dag was toch wel de hotwater beach. Je kon een eigen gat graven op het strand en dan kwam er allemaal heet water omhoog. En het was echt burning hot. Ik heb mijn kleine teen verbrand. We verbleven in een hostel in The coromandel Penisula. Super schattig hostel gerund door een familie. Met een lekker pasta die avond zaten we met ze allen nog een hele avond te praten. Daarna lekker gaan tukken en de volgende ochtend weer veeeelste vroeg op. De tocht ging die dag naar Rotorua. Rotorua stinkt als de malle aangezien er allemaal vulkanische activiteit is. Het ruikt dus naar rotte eieren, heeel lekker. Onder weg naar Roturua hebben we een wandeling door oude trein tunnel en over hangbruggen gemaakt. Jongens zijn over de hele wereld het zelfde dus natuurlijk werd er lekker gesprongen op de brug met gevolg van gillende meisjes. Aangekomen in Rotorua had ik me in geschreven voor luge rides. Je gaat eerst met een gondel omhoog en stapt vervolgens een een soort kart maar dan zonder motor, je heb alleen een rem. Het enige wat dan nog rest is keihard van de berg afscheuren. Iedreen was best wel bedreven in de luge. Ik was niet zo'n held na dat ik 1 keer uit de bocht was gevolgen, gelukkig was Ele ook niet zo'n held en gingen we samen lekker op ons gemakje van de berg afscheuren met prachtig uitzicht op lake rotorua. Na een half uurtje terug te zijn was het tijd voor Tamaki Hangi and Concert. Wat inhoud naar een dorp gaan van de Maori, Maori's zijn de oorspronkelijke bewoners van Nieuw Zeeland. Na opgehaald te worden met de bus ontmoeten we onze geweldige bus chauffeur Dennis de Mennis. Na wat maori woorden geleerd te hebben kwamen we aan die het dorp allemaal super mooi. Na een welkoms ceremonie was het tijd voor een rondje door het dorp waar ze ons allemaal dingen uitlegde daarna was het tijd om in het theater de haka te zien (hun traditionele dans die je misschien wel kent van de rugby wedstrijden) en anderen traditionele dansen, daarna was het tijd voor het avond eten. Aangezien bijna onze hele bus er was mochten wij pas als laast eten halen aangezien ze inmiddels wel weten hoe het met backpackers gaan. Als het eten inculsief is wordt er flink aangevallen. We beredeneren het zo, veel avond eten betekend geen ontbijt, lekker goedkoop dus. Daarna nog wat gedronken in de bar naast ons.

De volgende ochtend weer helaas veel te vroeg op, om de reis te vervolgen naar Waitomo. Onderweg een stop gemaakt bij een schapenshow die bijna iedereen skipte, schapen hebben we in Nederland ook, na een uurtje met een koffietje gezeten te hebben vervolgende we de reis naar Agroventures activities. Geheel onverwacht heb ik daar samen met Isabelle uit zweden en Sarah uit UK een swoop gemaakt. het komt er op neer dat je in een soort slaapzak ligt en dat je naar een hoogte van 40 meter wordt gehezen. dan moet 1 iemand aan het touwtje trekken waardoor je de 40 meter weer naar beneden valt. Hilarische en heel eng maar super om gedaan te hebben. Daarna weer terug in de bus om naar de volgende enge activiteit te gaan. Black water rafting, een soort van raften in een grot. We zaten in een soort rubber banden en moesten onze weg in de grot vinden soms met en soms zonder licht. En inclusief 4x van een waterval afspringen. Super mooi en leuk met heel veel gloei wormen in de grot, het lijken net sterrren. Daarna terug naar het hostel en van een heerlijke warme douche genoten. 's avonds met z'n alle naar een bar geweest en de volgende ochtend gelukkig pas om 10 uur in de bus. De reis ging naar Taupo waar ik nu ben. We hebben nog een wandeling naar de grotten gemaakt en een waterval bezocht, 's middags ben ik mee geweest naar de bungee jump van lily en ele. Nogal een hilarische gebeurtenis aangezien ik nog nooit iemand zo bang heb gezien als hun. Ik stel mijne nog even uit tot in queenstown daarn is namelijk de tweede hoogste van de wereld en ik wil me graag daar aan wagen. 's avonds een heerlijk avondje uitgeweest en vanmorgen heeerlijk uitgeslapen en beetje geinternet en alle skydive verhalen aangehoord, ik skip de skydive aangezien het een flinke geldsom is en ik mijn skydive al in nederland heb gedaan. Het is nu weer tijd om te gaan aangezien ik lekker ga relaxen in hotwater pools. God wat is mijn leven toch slecht.

Hele dikke knuffels en kussen uit Nieuw Zeeland!!

p.s. mijn aankomst datum in nederland is een maandje vervroegd wegens geld gebrek dus jullie hoeven me nog maar te missen tot 30 juni!

  • 08 Mei 2011 - 12:47

    Irene:

    ha die jip.

    leuk om te lezen en klinkt heel goed allemaal, wij zijn hard aan eht werk en best een beetje jaloers! mindel gaat van 20 toot 30 juni met ilse naar italie en wij verheugen ons nu al op je terugkomst en alle verhalen en gezelligheid! Veel plezier in new zeeland!

  • 08 Mei 2011 - 20:44

    Mindel:

    Heb je verhaal weer gelezen klinkt allemaal super leuk denk wel weer veel leuker dan australie omdat je dat toch al een beetje gezien had.... xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Down under

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

The end.

20 Juni 2011

Blue Mountains en wc's schoonmaken

10 Juni 2011

Back in Australia

30 Mei 2011

Laatste stukje New Zeeland

18 Mei 2011

Still havin' fun
Jip

Actief sinds 12 Dec. 2010
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 14521

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

10 April 2015 - 10 Juli 2015

Zuid-oost Azië

07 Januari 2011 - 30 Juni 2011

Down under

04 Mei 2011 - 01 Juni 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: