Long time no blog - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu Long time no blog - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jip Vanhees - WaarBenJij.nu

Long time no blog

Door: jipvanhees

Blijf op de hoogte en volg Jip

13 Februari 2011 | Australië, Brisbane

Liebe freunden,
Het is al weer een tijdje geleden, dus het is weer tijd voor een blogje! Het eerste weekend na Melbourne ben ik naar Noosa gegaan met Mindel, Andrea, Caroline en Tale. Op zaterdag ochtend vertrokken we om 7.15 am, dat betekend heeeel vroeg. Eerst met de bus naar Central Station toen met de trein naar "ik heb geen idee meer" en daarna nog een uurtje in de bus naar Noosa Heads. We kwamen rond 12 uur aan eerst wat gegeten en op het strand gelegen omdat ons appartement nog niet in konden. Ja, je leest het goed appartement, omdat we zo laat hadden geboekt was een appartement bijna even duur als een Backpackers, dus dan is de keuze snel gemaakt. En het was een goede keuze want het was een super mooi appartement. Toch fijn dat ik als arme backpacker dat ook nog een keer mocht mee maken. Na een duikje in het zwembad en een lekkere douche zijn we wat gaan eten. Tale, Caroline en Andrea kozen voor chinees, maar als sommige misschien weten vind ik chinees zacht uitgedrukt NIET lekker. Dus kozen mindel en ik voor allemaal lekkere hapjes. Daarna zijn we nog wat gaan drinken thuis en toen was het thuis om het "bruisende", uhum, nachtleven van Noosa te ontdekken. Na wat rond gelopen te hebben toch een club gevonden waar we ook nog andere mensen van EF ontmoette. Het is niet als Brisbane maar het was nog best een geslaagde avond! De volgende ochtend helaas weer vroeg op aangezien we om 10 uur moesten uitchecken. Mindel en ik zijn toen naar het strand gelopen om een heel stuk langs verlaten strandjes te lopen. Heel mooi allemaal! De rest ging niet mee aangezien ze ziek, zwak en misselijk waren en meer zagen in slapen en vroeg terug gaan. Mindel en ik zijn uit eindelijk rond half 5 vertrokken uit noosa na een super leuke middag met veel strand en lekker gegeten te hebben. Rond 9 uur waren we thuis en toen maar snel ons bedje in gekropen aangezien we maandag weer fris en fruitig op school moesten zijn..

Na een weekje school was het weer weekend! Dit weekend geen grootse plannen, we zijn donderdag uit geweest met een groep wat een leuk avondje is geworden. Vrijdag zijn we naar het Chinees nieuwjaar gaan kijken, wat hier hier meer leefd dan in Nederland aangezien de populatie chinesen wat groter is. Dus op naar de Valley waar China town is. Na alle mooie draken en muziek, dus door opvallend veel niet chinesen worden gespeeld en gemaakt, zijn we naar R&G gegaan, en daar met een grote groep wat gedronken en toen bleek het een club te zijn, dus ook nog maar even uitgeweest! Rond 1 uur terug gegaan aangezien het vorige avondje nog in de benen zat. Thuis gaan gekomen nog een tijdje bij het zwembad gezeten met een Hongaars stel, Szolt en Dori, toen afgesproken om de volgende ochtend naar de markt te gaan in West end. Volgende ochtend was het beetje moeilijk opstaan maar het was de moeite waard, een echte "hippie" markt midden in de stad. Die avond zijn we voor de verandering nog maar een keertje uit geweest en wederom een super avond. Zondag lekker geslapen en bij het zwembad gelegen. Nou vergeet ik eigenlijk het belangrijkste te zeggen, zaterdag vond mijn grote schoonmaak plaats en ik heb mijn hele kamer plus badkamer schoon gemaakt. Een hele mijlpaal vond ik toch zo aangezien in niet echt een schoonmaak wonder ben.

Het weekend er na (dit weekend) zijn mindel en ik op vrijdag vertrokken naar Byron Bay, een klein stadje aan de kust op het meest Oostelijke puntje van Australië, het was een echt hippie dorpje maar door al het toerisme is het nu meer een partytown voor de jonge backpacker. Vrijdag zijn we om 1 uur met de Brisbane 2 Byron express naar Byron Bay gegaan. rond 4 uur kwamen we aan, na ingecheckt te hebben in onze mooie backpackers zijn we naar het strand gegaan en daarna gegeten bij de beste mexicaan gegrund door een niet mexicaan. 's avonds wat gedronken in de Backpackers en nog wat met onze roommates gepraat, 2 engelse meisjes, een engelse man en 3 nederlanders(!), dat was lang geleden dat ik ineens weer nederlands hoorde praten. 's avonds uit geweest en toen de volgende ochtend vroeg op voor onze Nimbim tour.

Nimbim is een klein dorpje een uurtje van Byron van daan. Het staat bekent om zijn hippie cultuur, maar vooral als "little Amsterdam" Het is hier dan wel illegaal om wiet te roken, maar daar wordt het min of meer gedoogd. We werden met de rainbow bus opgehaald bij het hostel, daarna met keiharde hippie muziek naar Nimbim gereden. Daar aangekomen hebben we in een cafeetje gelijk de lerares van mindel gebeld die 4 jaar geleden naar Australië is geëmigreerd, en nu in Nimbim woont. We zijn mee gegaan naar hun huis in gezwommen in hun eigen creek(!) Toen weer snel terug om verder te gaan met de tour, na een echte australische barbie (bbq) en een rondje door het regenwoud zijn we naar een waterval gereden om daar te zwemmen. Na een verfrissend en koud duikje weer terug de bus in op naar Byron. In byron aangekomen nog even snel naar het strand gegaan en daarna zijn we op zoek gegaan naar Vanessa, Pedro, Romeo en Fabian die op dat moment net in Byron aan waren gekomen. Na wat gegeten te hebben zijn we een kroegentocht gaan doen wat niet heel geweldig begon maar uiteindelijk was het toch wel heel geslaagd! Volgende ochtend helaas weer om 10 uur uitchecken en wat gelegen op het strand en wat rond gelopen in Byron. Om 5 uur zijn we terug gaan met de bus.

Al met al heel wat leuke dingen, australië begint al aardig te wennen en ik vraag me af waarom ik niet hier geboren ben. haha, volgend weekend staan de whitsundays op de planning (Gaat er geen belletje rinkelen? het is googlen waard). Ook wel één van de mooiste plekjes van Australië genoemd, dus heel veel zin in!

Heel veel liefs en kusjes uit Oz!